maandag 22 maart 2010

Ottobre tuniekje!


Op mama's schoenen dit nieuwe tuniekje showen. Het is een modelletje uit de Ottobre herfst 2009. Ik heb hem alleen 4 maten moeten verkleinen want het patroon ging pas vanaf 128. Dat is perfect gelukt. Het was even wat meetwerk, maar ook wel weer leuk om te doen. De legging is een Roos 5011.


Het lijkt me een jurkje dat heerlijk zit, lekker om in te spelen dus ook erg goed aan te doen naar de "kindjes". Hij komt er zeker ook nog in een andere kleur, zit te denken aan een kobalt blauwe effen tricot.


Nu nog weer bezig met een rokje uit dezelfde Ottobre. Een dubbelzijdig rokje van tricot.
Ach, voor mijn gevoel ben ik nooit klaar! Maar dat geeft niet, want dat is het fijne van zo'n heerlijke hobby.

Sandra

3 opmerkingen:

  1. Mooi verkleind heb je dit. Ik vind hem ook zo mooi en heb het patroon ook al overgetrokken alleen heeft mijn meisje ook nog geen maat 128, maar maatje 110/116. Dus twijfel, twijfel, moet ik hem in die maat gaan maken of moet ik hem ook verkleinen?

    Je dochter vindt de tuniek in ieder geval mooi zo te zien en staat haar ook leuk. Mooi gemaakt.

    Groetjes, Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jessica,

    Ik denk dat het handiger is om hem te verkleinen. Bij Lisa zit hij goed. Ze heeft normaal 104 en dit is ook de 104 versie.

    Ik heb de maat 152 gespiegeld met een geodriehoek en zo een 104 verkregen. Vond deze methode op Sancho en die werkt voor dit patroon als een trein.

    Succes, ben benieuwd naar jouw versie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje wat maak jij mooie dingen zeg! Knap hoor. Ik heb hier de vida van farbenmix liggen voor kleine zus maar vind de moed niet om eraan te beginnen.....zucht....... Maar na jouw blog heb ik er wel weer zin in!!

    XO Heidi

    BeantwoordenVerwijderen