zaterdag 9 juli 2011

Tip voor het rimpelen en afwerken van mouwtjes. (Kleine tutorial)

Ik heb altijd een beetje hekel aan het afwerken van een mouwtje als dit. Elastiekje erdoorheen vind ik altijd zo'n gepruts. Ik doe het nu op de volgende manier, die niet alleen veel sneller is maar in mijn ogen ook makkelijker.

Ik rimpel de mouw met de locker (bij mij: differentieeel op 2 en beide naalden op 8, boven- en onderdraad op 4).


Vervolgens zet ik over de locknaad biaisband met de naaimachine.


Zie hier nog even beide mouwtjes, met en zonder biaisband.


Vervolgens zet je de mouw in op de gebruikelijke manier.
Dit is dan je resultaat. (deze jurk is voor Lisa, gemaakt van een bestaand shirt)



Sandra

2 opmerkingen:

  1. heel handig idd. maarre... ik kan nog steeds niet rimpelen met mijn locker, ik heb een baby lock en krijg het niet voor elkaar, toch maar weer eens proberen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel handige tip! Thanks! En ook een erg leuk jurkje!
    Groetjes Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen